Monday, 18 January 2010

Have a cup of green tea with Miss mouse

Una de la tantas cosas que cambiaron en mi vida cuando me mudé de Argentina a Inglaterra hace dos años fue la comida (y la bebida).

Antes tomaba mate todo el día, pero desde que no siempre se me hace fácil conseguir yerba en Londres, me pasé al bando de los teístas (que como todo el mundo sabe, no son aquellos que profesan la creencia en un dios creador como dice el diccionario, sino que son los fanáticos del té).

Y lo que en Argentina me parecía un brevaje espantoso, acá me encantó: té verde. Así, solo, sin nada. Bueno, solo, solo no porque  siempre hay alguna  pequeña bestia dando vueltas para hacerme compañía. Esta vez fue la Señorita Ratona. Se las presento:

 ......................................

One of the several things have changed in my life since I moved from Argentina to England, two years ago, was food (and drink).

I used to drink mate all day long, but since it’s not always easy to get it in London, I passed to the side of tea fans.

And what in Argentina seemed to me a disgusting slop, I loved it here: green tea.

Just green tea, plain, with nothing else. Well, there is always “something” else, a little beast that accompanies me. This time it was Miss mouse. I’ll introduce her: 



A la Señorita ratona le gusta el té verde. Bueno, AMA el té verde. Sí, la verdad que lo ama. Se vuelve loca por el té verde. Ah, y los chocolates.
Si por casualidad te la encontrás, digamos, en el mercado (en el stand de quesos), muy gentilmente te va a invitar a tomar una taza en su casita, dentro del agujerito que vos tenés en el zócalo de tu cocina.  

.....................................

Miss mouse likes green tea. I mean, she LOVES it. Yes, she really does. She’s crazy about green tea. And chocolates.

If you bump into her, let’s say, at the corner farmer’s market (at the cheese stall), she will gently invite you to have a cup at her tiny house, inside the tiny hole you have in your kitchen skirting board. 

 

5 comments:

holly aka golly said...

She is adorable!

zime said...

jeje esta historia me hace reír, porque yo que vivo en Argentina me encanta el té y no mucho el mate :P
Adoro tu trabajo, es tan personal y delicado...
Te sigo
Un beso
(^v^)

monika viktoria said...

Oh my goodness gracious she is absolutely adorable! I love her little cherry lips! Her face is my favourite so far of all your little critters... oh she's so sweeeeet!!!

I love the little stories you have for your characters too, so charming! I love reading about them ^_^

flor said...

Thank you Holly as always!
Hola xime, gracias por pasar! Te encanta el té? Acá no tendrías problemas, porque todo lo solucionan con " a nice cup of tea"! jeje. Un beso.
Dear Monika! Thank you for such lovely comment! :)

Janae Easton at Platypus File said...

I would love for her to sit next to my coffee or tea. It feels like a sweet pause in a hectic day. I am so glad I have found your beasts.