Monday, 25 January 2010

María Elina


Año 2007.

Lugar: Buenos Aires, mi vida anterior. Mi trabajo de entonces, la oficina de un instituto de investigaciones históricas.

Hasta ese momento para mí ella era la chica encargada de los videos institucionales (y la mamá de dos nenes divinos), una compañera más de trabajo. Charlando de una cosa y de otra, me contó que iba a un taller de ilustración infantil. Y después me mostró su blog.

................................................

The year: 2007. 

The place: Buenos Aires, my past life. My job at the time: the office of a historical research institute.

Until then, she had been the girl in charge of institutional videos (and mum of two sweet kids), just another colleague. Chatting about this and that, she told me she was on an illustration course. And then she showed me her blog.

Desde ese día quedé prendida de su arte, de lo poético de sus dibujos, de la profundidad emocional de sus trabajos (varias veces inspirados por la pluma de Alejandra Pizarnik, una poeta a la que admiro tantísimo). Alucino tanto con sus ilustraciones que huelen a recuerdo de infancia como con sus últimas producciones, sumergidas en un intenso misterio.

También ese día, se abrió para mí un mundo que desconocía, o que había olvidado hacía mucho tiempo. Así que, señores, esta dama de la ilustracion tiene mucho que ver en mi camino de hoy. Por eso le doy las gracias y se las presento. Con ustedes, el arte de María Elina Méndez.

 ...............................................

Since that day I’ve been entranced by her art, by the poetry in her drawings, by the depth of her works (some of them inspired by Alejandra Pizarnik, a poet I admire very much).I’m as fascinated with her illustrations for children as with her latest work, submerged in intense mystery.

Also that day, a new world opened to me, one I didn’t know or had long forgotten.So, dear readers, this grand lady of illustration has a lot to do with where I am today. That’s why I say thanks and am pleased to introduce you to the art of María Elina Méndez.


3 comments:

jessicajane said...

her work is so lovely. the colors are beautiful. thank you for sharing.

flor said...

You're right Jessica! You're welcome :)

**WE BLOG ARTISTS** said...

You found a gem here....wonderful work.
Char