Monday, 10 January 2011

One week later


Una semana después de ser “vendedor destacado” en Etsy, de a poco voy retomando el ritmo normal (como si existiera tal cosa). Fue tal la corrida (gracias!) que tuve que diagramar un plan de emergencia al estilo “los niños y las mujeres primero”: primero los paquetes y el correo, después los mails, y el blog quedó para lo útimo. Muchas gracias por todos sus amorosos comentarios.

One week after being “featured seller” in Etsy, I’m slowly getting back to a normal rhythm (if anything like that exists). Such was the rush (thanks!) that I had to draw up an emergency “women and children first”’-style plan: packages and post office first, then emails, lastly came the blog. Thanks everyone for your loving comments.


A pedido del publico hispanoparlante (o sea, mi madre) al final de este post van a encontrar la traducción de la entrevista (en su version orginal pre Etsy). En inglés pueden leerla acá.

As requested by the Spanish-speaking public (aka: my mother) you’ll find the translation of the interview (in its original pre-Etsy version) at the end of this post. You can read it in English here.


Y como tan importante como recibir es dar, y viceversa: un sorteo! Dejen sus comentarios si quieren tener una chance de hacerse de un “broche conejo de verdad” y un espejito de bolsillo. Sí, dos premios y dos ganadores! Cierra el viernes al mediodía hora de Londres. Suerte para todos!

And because giving is as important as receiving, and vice versa: a giveaway! Please leave your comments if you want to win a chance of your own “real bunny brooch” and a pocket mirror. Yes, two prizes and two winners! It closes Friday at noon GMT. Good luck everyone!



Entrevista Etsy 3/01/2011

Contános un poco acerca de vos
Mi nombre es Flor Panichelli y soy una argentina nacida dentro una familia bastante italiana ahora viviendo en Londres por un londinense que conocí en Buenos Aires (bailando tango: todo un cliché).
Antes de mudarme a Inglaterra en 2008, trabajé catalogando documentos del siglo XIX por muchos años. Y como muchos argentinos que no viven con un solo trabajo, también enseñé comunicación en la universidad y trabajé como periodista freelance.
Acá en Londres, vivo con el antes mencionado tanguero amateur y nuestro lujoso gato, que tiene más de veinte nombres diferentes y es el rey de los jardines del vecindario.

Qué hacés además de crear cosas?
Paso mucho tiempo cocinando; me encanta ser creativa en la cocina y mantener las cosas tan veganas como sea posible. Trato de hacer yoga diariamente, con dudoso éxito. También trato de hacerme escapadas al parque cada vez que puedo. Disfruto andar en bici por la ciudad en las noches de verano y me gusta leer antes de dormir. Cine más restaurante japonés es una salida perfecta para mí.


Qué fue lo primero que te hizo quere ser una artista?
Como muchos otros dijeron antes, fue cuando era chica. La diferencia es que tuve que atravesar un largo camino hasta llegar al punto de partida.
Me acuerdo el momento exacto en que decidí que no tenía suficiente talento para ser una artista: tenía 12 años. En ese instante mi educación artística cesó y empecé a enfocarme en una carrera más intelectual. Con el tiempo me gradué y trabajé en el campo de la comunicación (lo que sea que eso signifique).
Mi vida cambió cuando me mudé a Londres. Por una parte me costaba adaptarme y necesitaba conectarme con mi mundo interno. Por otra, estar en un nuevo lugar me daba la posibilidad de reinventarme. El último empujón lo dio el londinense del que les hablé, con su filosofía: "Lo más importante es que a vos te guste lo que hacés”.

Describí tu proceso creativo
Mi proceso creativo es bastante caótico. Un día empiezo a trabajar temprano a la mañana y al otro es la una de la madrugada y todavía estoy en el estudio. Admiro a la gente que puede establecer una rutina y seguirla: espero ser uno de esos algún día.
Casi nunca boceto. Es más una imagen mental y mucho prueba y error. Empiezo todo trabajo (sea una muñeca, un títere de dedo o un broche) construyendo una estructura. En este punto reciclo tanto como puedo: alambre, papel de diario, telgopor, cartón, etc. Una vez que tengo una base sólida, aplico arcilla de secado al aire y modelo los detalles. Dejo secar por un par de días. Después lijo, pinto y barnizo. A veces incluso coso o tejo un vestuario.

Cuál es tu bien hecho a mano más preciado?
Una colección de muestras de crochet que mi abuela tejió cuando tenía 10 años (y tiene casi 90 ahora). Siempre ha sido una dama muy talentosa.


Qué consejo les darías a los artistas que son nuevos en Etsy?
Construyan una identidad con su trabajo y aprendan de la experiencia de otros artistas en Etsy. Creo que vender online requiere desarrollar un abanico de capacidades, no sólo crear lindas cosas, sino también tomar buenas fotos, escribir descripciones interesantes, redes sociales, contabilidad. Lleva tiempo aprender todas esas cosas, así que no desesperen y sean pacientes con ustedes mismos.


Cuáles son los elementos de Etsy que más te gustan y cualés te gustaría ver?
Todavía me acuerdo la primera vez que pudimos arreglar el orden de los items en la tienda, salté de alegría! Otra cosa que me encanta son los “tesoros” (colecciones curadas por usuarios): muy inspiradores. Los mails de Etsy Finds siempre me ayudan a descubrir un nuevo artista favorito.


Cómo promovés tu trabajo?
Tengo un blog, en inglés y español, y también una galería de fotos en Flickr. Hace pocos meses abrí una página de Facebook y una cuenta en Twitter. También soy parte de Folk Reveries Team en Etsy.


En diez años, dónde te gustaría estar?
De apoco voy aprendiendo a no hacer grandes planes y vivir más aquí y ahora. De cualquier forma, tengo deseos, como volver a vivir en Argentina. Tal vez un día...

78 comments:

Irit said...

I want to win!

You know how much I <3 your work.

septemberbird said...

Oh! Love Love Love your work! :D
what a great giveaway!

Yolanda said...

muy buena la entrevista y como no, tu trabajo, que me parece una preciosidad.
Felicidades y gracias por las traducciones.

Helen said...

I have always admired your work from afar... keeping your store as a favourite. Then when l came across your interview last week & put a face to the gorgeous work & read your story l had to have one of your creations. I bought your gorgeous fox brooch creation, but was tempted by your little bunny also. Cannot wait for it to arrive into Australia! x

munieca said...

:D felicidades! te puse un me gusta en Fb y lei la entrevista la semana pasada.
congrats congrats!! y cruzo los dedos por ese conejito tan lindo!!

Candace Trew Camling said...

I would like to be entered for a chance to win. I really loved reading your etsy feature, which is why I am not following your blog! Great stuff!

logos63 said...

...every time I see one of your creations I've got a smile on my face...thanks so much for this and for this generous chance too!
Hugs from Italy,
Antonella

LadyMacbeth86 said...

Si de la soledad de Londres lograstes conectarte contigo misma y con lo que amas, el viaje valio la pena! Y tu trabajo demuestra esta experiencia.

jordan said...

Cute!

I'm curious, how much did your sales go up after your feature?

We Blog Artists said...

OMG...I didn't even know you were Etsy's featured seller...CONGRATULATIONS!!!
LOVE the re-vamp of your blog...it's looking beautiful, as is the photo of you! I love seeing the Artist behind the creations...

Thanks for the GIVEAWAY...
I have one on my Blog too...hop on over and enter!
HUGS
Char.x

Candice Hartsough McDonald said...

yess! contest! i would love to win :)

holly aka golly said...

Flor, I hope you are basking in the sunshine of your success! Congratulations again and please put my name in for a chance to win!

Shellie said...

Read your Etsy coverage and so impressive. I'd love to win a bunny as my shop is Bunny Green Jeans! Best wishes to you and thanks for the giveaway opportunity!

Debra said...

Congratulations on the extra exposure and I hope lots of sales that you got from your great interview on ETSY.

Holly Kerchner said...

Such a lovely interview. Your work is stunning.

jessicajane said...

i loved seeing you as featured seller :)are you selling any of the print you have in the frame above? i looked through your shop but didnt find anything, i just love it!

elina said...

fLor! se te ve muy bien, de verdad.
beso

Maheswari Janarthanan said...

I want! I want! loveeeeeeeeeeeee your dolls!

X
Maheswari

Megan said...

Felicidades! Your work is really enchanting and beautiful!! Wishes for a continued glorious 2011! :-) Your bunny is adorable and "honey bunny" or "hunbun" is my husband's nickname for me. Such fun!

CrowNology said...

I love your bunnies...especially.
Beasts are my favourite things...
Happy 2011.
xo
Andrea

aroluna said...

conejito, conejito...ven a mi....

Nat said...

Me encantan tus creaciones!
Saludos desde Argentina

Sigita said...

I love, how Etsy helps find amazing people and great creators. I love your works. Goodluck!

pilli pilli said...

Congratulations for that FANTASTIC feature! That's quite something!!
(And I really enjoyed reading your story...)

*hearts*
& have a wonderful day!

PS. Thank you for this very SWEET (bestiary) GIVEAWAY!
:o)

Ann-Marie Dodd said...

I love your work and please enter me in the giveaway!
Hugs
Ann-Marie

Alicia said...

Bueno,... aquí otra "hispanoparlante" a la que le gustaría participar en el sorteo !
Vendedor destacado en etsy, enhorabuena!!! Muchas gracias por traducir la entrevista, es genial!
Sigue así de creativa!
Saludos
Alicia

Micki Wilde said...

I'm so glad you did well after being featured, your work is gorgeous and you deserve to be there :)

Please enter me into your giveaway, i would love a chance to win :)

Micki x

nette said...

I guess it is my second visit to your blog. Your bunnys are so adorable! Congrats on being featured by Etsy.
And thank you for the giveaway! a rabbit brooch would be a wonderful addition to anyone's wardrobe!

monika viktoria said...

I remember smiling with delight when I saw your name and face come up on the main page of etsy. Reading the interview was almost as lovely as looking at the incredibly beautiful photographs you always have of your enchanting artworks, congratulations, it is so well deserved!! You are an inspiration :-)

sara aires said...

Uau! Muchas gracias por la oportunidad! Me encanta tu trabajo, tu imaginario e la entrevista.
Seria un gran placer haber una de tuas creaciones. :D

MADA said...

WOW !
love it !
It would be such a pleasure to have one of your works !

Congratulations and all the bests :)

muxugorri said...

Yo soy una de esas que te conoció a través de Etsy :o)
Tu trabajo me parece maravilloso, sobre todo tus muñecas.
Me encantaría hacerme con el broche del conejito.
¡Un besito!

Irene
muxugorri@muxugorri.com

Zlatica said...

Congratulations to your interview!
You are so beautiful woman. :)

Blueberry Blonde said...

hello from Wisconsin! hope all is well! I'm looking forward to this blog give away and the weekend so I can make my first ever batch of cranberry chutney! ~Effy

isabel f. said...

Congratulations!!!
I really love your beautiful creations :))
thanks for the chance!!

Sally said...

I love your work, I am so pleased I found your blog its so inspiring! I would so so love to win one of your beautiful pieces!!

Susana said...

felicidades, seeing you featured on etsy made me happy because I have been a fan of your work since I first saw it some time ago, can not wait to see more of it

Škorčica said...

O, great, count me in, please, too! :)

I wish you a lot of success also in the future.

Pozdrav / Greetings!

ana pina said...

I'm trying my luck in this incredible giveaway!
I'm already a fan of your beautiful work, now I hope to become a winner ;)

Hugs,
Ana
atelier[at]anapina[dot]com

marttenka said...

hola, gracias por regalarnos tu mundo interno, es maravilloso

behappynow said...

Oh! please choose me!!!! I will take care of him, and he will play with my dolls!!!!!

Isabel Marques said...

I really like your work! Parabéns!

Jessika (Oh My! Handmade) said...

I rarely enter giveaways but this is something different altogether-I will be wishing on starts & eyelashes until you choose a winner! I would love to give one of your darling creations a home here in frozen Halifax. I loved seeing you as the featured seller-congratulations!

Christelle said...

Your gesture is so adorable.
Your work is incredible.
Happy New Year with a lot of beautiful things!

Jessi said...

oh i would love a bunny brooch!
or a bunny mirror...

heck, i'll take a bunny anything!

i hope i win... :)

thanks so very much,

Jessi

Maroon Victorovich said...

I'd like to win! :)

It was very interesting to read your interview.

yeevon said...

I want! I want! :D :D
Love the pocket mirror and the little brooch!

Céline☼ said...

oh I already have the brooch but not the mirror !
Maybe...
I read the etsy interview. It was great to learn such interesting things about you !

Florcita said...

Que linda entrevista! Felicitaciones... quien pudiera volver a la Patria... algun dia espero!

Bird on Wire Studio said...

Congratulations on being the featured seller! Your work is so lovely.

Marlana said...

I want to win! By the way, I've passed on links to your studio and my friends love your work!

luz rivera panzadanser said...

hola!!!! me encantaría participar para ganarme un brochito de conejo de verdad o un espejito!!! están increíbles, yo te conocí gracias a la entrevista que te hicieron en etsy, y desde ese momento me puse a ver todos tus posts, y ya te agregue a todas las cuentas que tienes jejejeje! me encanta tu trabajo, y es un orgullo como latinoamericana que tu tienda tenga tanto éxito y que tus piezas de arte sean tan maravillosas!!!

un abrazo y te deseo muchos mas exitos!!!! :*
Luz Rivera
http://luveart.webs.com
http://luzrivera.etsy.com

Asia said...

One of the reasons why i love internet is the opportunity to meet such talented and interesting people who create lovely suff! I admire ur work and it would be pleasure to have one of ur goodies in my collection:) I wish i could win! hugs from Poland (btw my bf lives in London, love this place!)

Amal said...

mememe, pick me! :D

Camila said...

I've been wanting that brooch for ages, it's so cute!

candace said...

How adorable! And what a generous giveaway. I'd be thrilled with either bunny; thank you so much for the chance to win!

Congratulations as well on your featured seller success! <3

Rocio said...

Hola! Adoré tu trabajo nada más verlo en las fotos!! Especialmente el cuaderno con el conejito, y justo ahora que va a empezar el año chino del conejo, jajaja, está en mi lista sí o sí! Y me encantó saber que eres una latina en un país anglosajón, yo me mudé a Canadá hace casi tres años, así que puedo entender lo de volver a empezar, y reinventarse... Pero ahí está lo bonito, verdad? Si se hacen cambios, pues a hacerlos a lo grande! Me alegro de que te vaya tan bien, y te deseo lo mejor en el Año del Conejo!
Besitos

Marcela said...

Hola Flor!
Desde hoy a la tarde que encontré tu blog no pude parar de leer tus entradas!
Me encanta lo que transmitís en cada personaje,tus relatos...
Me hice fan de tus dulces bestias!
Adoraría,tener una de ellas :)
Saludos
Marce

Magdalena, The Craft Revival said...

Congratulations on being an Etsy featured seller... that's actually how I found you! I ADORE what you do and think it is so beautiful and whymsical. Keep on doing what you're doing, it's truly unique.

P.S. I love bunnies... they're my favourite.

zime said...

Felicitaciones Flor!!
Estuve de vacaciones por eso no te saludé antes. Que emoción ser feature seller!! Me alegro mucho por vos.... Ah!! Y espero ganarme ese cute conejito!! jaja

Sara Carmona Artés said...

yo me apunto, que el conejito me encanta!

OfficeTYPE said...

I just adore your work so much. Congratulations on the interview!

Kena Milrayas y puntos said...

Fabulosa tu historia. Me encanta tu sentido del humor . Bueno creo que no sólo tu mamá es tu fans hispanoparlante...yo soy chilena ...
Me encantaría ganar un broche de conejito.
Y si no que tal si hacemos swap?
Cariños
milrayasypuntos@gmail.com

lovely lumps said...

You have such a lovely soul to create so many little beauties.

Rose said...

I found you via the Etsy spotlight and your work is absolutely gorgeous... I'm saving up my tips from work for one of your brooches but I can't decide which one I love the best! I hope the spotlight's been bringing you lots of business, your pieces are the loveliest things I've seen in ages. All the best!

Anonymous said...

Hermosas cosas haces Flor, te felicito!!
Desde Argentina te saluda una tocaya! que quisiera, si se puede, tener a uno de esos conejos tan lindos.
Saludos
flor_icse@yahoo.com.ar

Catherine said...

Let's fill this town with artists ! What a dream ...
Really enjoyed reading you and to look at your amazing work !
Good luck.

Shari Williams said...

What a lovely giveaway!! I have been enamored of your gentle work for quite some time.

Best of everything always!!

Shari Williams

walking on clouds said...

I loved your work from day one that I found you on Etsy, and this was months ago. Your work for me acts like opening the door to my childhood feelings. Thank you so much for this.
Congatulations for your Etsy interview and all the very best.

Elyssa said...

Stumbled upon your blog after reading your interview via Etsy blog. Definitely find your posts and your work inspiring! And love that you post in spanish AND english :)

PinkMoustache said...

Your work is amazing! So unique!

Cheers,
Kirsten

Vanesa said...

un placer deleitarme con las cosas que hacés y con tu manera de contarlas! :) FELICITACIONES por TODO!

besos
Vanesa

nuvonova said...

I need..!!

Margaritaki said...

I have to admit that I didn't know about your work before you became a featured seller on Etsy, but I've been dreaming of your work ever since that day. It is tasteful, original and inspiring! I also read you blog from the beginning and I found your creative process and the evolvement of your figures very interesting!

I even bought myself clay and acrylic colors! I will create something eventually, although I'm not sure what it will be yet. Thanks for inspiring me :).

Congratulations on your work, and don't worry about your uncreative days, it's only a matter of "black box" procedure!

Margarita, architect.

rootaki said...

Happy 2011 Flor! May it be even more fabulous than 2010!

Meanwhile, I am checking the mail manically every day waiting for my new wee beastie to arrive... :)

Divine Design Art Studio said...

What a blessing it would be to win. Your work is lovely!

Donaji said...

Acabo de llegar a tu tienda Etsy y haces unas cosas preciosas! me encantaron tus conejitos :)

flor said...

Thanks to all for this warmth in my chest (ego apart). Every single comment has cheered me up. Special thanks to those amazing artists I admire who took the time to leave a comment here. I'll be letting you know the winners tonight :) // Les aviso los ganadores esta noche!