Wednesday, 11 April 2012

Here we go again…


Un resumen de lo que nos dejó Marzo:

A summary of what March left us:


Un puñado de nuevas y viejas criaturitas (en etsy ahora).

A bunch of small creatures, both new and old (on etsy now).


Un festejo de cumple que incluyó inesperados mariachis y alguna danza inventada.

A birthday celebration that included unexpected mariachis and some made-up dancing.

 
Una edición de Artful Blogging con un artículo (o algo así) escrito por moi, gracias a la paciencia sin límites de Jennifer Jackson Taylor.  

An edition of Artful Blogging with an article (sort of) by moi, thanks to the endless patience of Jennifer Jackson Taylor.

 
Una visita a la expo de David Shrigley y muchas risas.

A visit to David Shrigley’s exhibition and many laughs.

Y también una serie de medidas gubernamentales que van desde la privatización del sistema de salud hasta la reducción de impuestos para los más ricos, pasando por una quita de subsidios a gente discapacitada y un empeoramiento de las condiciones para jubilarse. Adorable, no?

And also a battery of government measures going from health service privatisation to tax reduction for the rich, passing through cutting benefits for disabled people and worsening conditions for pensioners-to-be. Adorable, isn’t it?

8 comments:

Kylie said...

Your collection of pieces are absolutely adorable... but no, the state of our world is not. Good to keep the issues alive tho. Kx

p.s. happy birthday!

Je suis une monstre said...

Sounds like your government is as bad as mine (UK) :(
But that aside, looks like March was a beautiful month. I love your newest collection of creations, and the dancing looks fun! Congratulations for your article in Artful Blogging, it looks fantastic and I am going to check it out right away. I love David Shrigley too - what a fun artist!
Great post :)
Katie. xxx

Jacqueline M. said...

This post encapsulates the reasons why I enjoy your blog so much: art, honesty, simplicity.

flor said...

Kylie: Thank you... "May you live interesting times" says the proverb (and we've gone this path in Argentina in 2001). Many people still need to wake up.

Katie: we're in the same boat, I live in London UK! Artful Blogging far exceeded my expectations, thanks. About Shrigley, I enjoyed very much reading about his daily routine: http://www.phaidon.com/agenda/art/events/2012/february/01/what-does-david-shrigley-do-all-day/

Jacqueline: thank you, if I can do that I'm happy :)

Monica Guerrero said...

Recien te vi hoy en la revista cuando estaba en Barnes and Noble, que lindas las cosas que haces!!!
Que admirable que posteas en ingles y espanol, yo soy floja y solo lo hago en un idioma, either spanish or english.... Quizas me deba juntar contigo para que se me pegue la buena onda jajaja!

Rocio said...

Feliz cumple súper atrasado! No te veía por Facebook, así que no sabía por dónde andabas, ni que la tienda estaba abierta de nuevo (lo que me habría gustado una de esas nenas con el pajarito en la cabeza, adorables!). Pero bueno, he visto que todavía tienes un montón de cosas bonitas, así que para no perder la costumbre, de fijo que te compro un broche para usarlo en mi cumple, en junio. Besosssss!!

flor said...

Monica: muchas gracias, a veces me da fiaca también, jeje!
Hola Ro! Gracias por el saludo! Ando desaparecida de la interné vio? :) Espero que andes bien! xox

Cristina Serrano Fernández said...

Me encanta la foto de tu muñequita, es simplemente adorable. Me están entrando ganas de meterme con la arcilla, yo mis marionetas las coso de foam y polar, visitame si quieres hacerte una idea, me haría mucha ilusión. un saludo